کشتی آزاد جوانان جهان| پایان صدرنشینی ۲ روزه آمریکایی‌ها و اختلاف ۱۳ امتیازی با ایرانِ قهرمان

تیم کشتی ایران در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات جوانان جهان شد که در دو روز اول و دوم این رقابت‌ها آمریکایی‌ها پیش افتاده بودند.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در روز‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ مرداد ماه در شهر امان برگزار شد. مسابقاتی که ابتدا میزبانی‌اش از آن لهستانی‌ها بود، اما با ممانعت این کشور از صدور ویزا برای کشتی‌گیران روس و بلاروس، اردن که کمتر از یک ماه قبل پیکار‌های قهرمانی جوانان آسیا را برگزار کرده بود، میزبان این رقابت‌ها شد.

تیم ملی ایران که در اردن هت‌تریک قهرمانی کرد، درحالی به این عنوان رسید که در مبارزه‌های رودرروی روز اول و کشتی‌گیران راه‌یافته به مرحله پایانی، از ایران پیش افتاد. در روز دوم هم این تیم به لحاظ امتیازی از ایران جلو افتاد و کار خود را در ۵ وزن اول، بدون اوتی با ۹۵ امتیاز تمام کرد، اما باتوجه به نتایج رقم خورده در ۵ وزن دوم، این ایران بود که امشب عنوان قهرمانی جهان را بعد از دو روز صدرنشینی آمریکایی‌ها، به خود اختصاص داد.

تیم کشورمان با ۴ نشان طلای محمدرضا شاکری، محمدمبین عظیمی، ابوالفضل بابالو و امیررضا معصومی، ۲ نقره علی رضایی و حسین محمدآقایی و برنز علی خرمدل، با کسب ۷ نشان، ۱۶۵ امتیاز به دست آورد و بالاتر از آمریکای ۱۵۲ امتیازی، قهرمان جهان شد.

بعد از ایران و آمریکا، هندوستان با ۱۰۲ امتیاز در جایگاه سوم و ژاپن با ۶۳ امتیاز در رده چهارم قرار گرفتند. ترکیه و قزاقستان هم رده‌های پنجم و ششم را به خود اختصاص دادند.

یکی از نکات جالب توجه فینالیست شدن ۶ کشتی‌گیر ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان بود که از جمع آنها، چهار نفر موفق به کسب مدال طلا و دو نفر نقره شدند. ایران علاوه بر امتیاز، فینالیست‌های بیشتری هم در مقایسه با سایر رقبایش داشت.

بعد از ایرانِ ۴ طلایی، ۶ طلای دیگر مسابقات جوانان جهان بین آمریکا (۲ طلا)، روسیه، ژاپن، هند و فرانسه تقسیم شد.

رده‌بندی انفرادی این مسابقات نیز به این شرح است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- یوتو نیشوچی (ژاپن) ۲- لوک لیلیداهل (آمریکا) ۳- ندیربک جومانازاروف (ازبکستان) و ادیک هاراتونیان (ارمنستان) ... ۱۲- احمد جوان (ایران)

۶۱ کیلوگرم: ۱- موهیت کومار (هند) ۲- الدار احمدالدینوف (روسیه) ۳- علی خرمدل (ایران) و نیکولاس بوزاکیس (آمریکا)

۶۵ کیلوگرم: ۱- محمدرضا شاکری (ایران) ۲- جسی مندز (آمریکا) ۳- عبداله توپراک (ترکیه) و دالگات عبدالکادیروف (روسیه)

۷۰ کیلوگرم: ۱- می‌یر شاپیرو (آمریکا) ۲- علی رضایی (ایران) ۳- ماگومد بایتوکایف (روسیه) و ابراهیم یاپراک (ترکیه)

۷۴ کیلوگرم: ۱- میشل مسنبرینک (آمریکا) ۲- حسین محمدآقایی (ایران) ۳- گئورگی گوگریتچیانی (گرجستان) و جایدیپ (هند)

۷۹ کیلوگرم: ۱- ابراگیم کادیف (روسیه) ۲- ساگار جاگلان (هند) ۳- متئو آرتور (آمریکا) و علی تسوکایف (آذربایجان) ۵- فرزاد صفی جهانشاهی (ایران) ... ۱۴- امیرحسین علیزاده (ایران)

۸۶ کیلوگرم:۱- رحیم ماگمادوف (فرانسه) ۲- فومیا ایگاراشی (ژاپن) ۳- بنت برگ (آمریکا) و یوگنی میهاسیان (مولداوی)

۹۲ کیلوگرم: ۱- محمدمبین عظیمی (ایران) ۲- رضابک آیتموخان (قزاقستان) ۳- گئورگی روملاشویلی (گرجستان) و مصطفی گادجی مالاچدبیراف (روسیه)

۹۷ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل بابالو (ایران) ۲- ایوان پریماچنکو (اوکراین) ۳- کامدن مک دانل (آمریکا) و دیپاک چاهال (هند)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیررضا معصومی (ایران) ۲- سعید احمدتوف (روسیه) ۳- هاکان بیوکجینگیل (ترکیه) و راجات روحال (هند)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار